Vivus uudistaa mainontaansa 1

Vivus uudistaa mainontaansa

Pikavippiyritys Vivus aikoo uudistaa mainontansa ja sloganinsa, kertoo Markkinointi&Mainonta. Vivus on aikaisemmin mainostanut pikavippejään tavalla, jota M&M kuvaa ronskiksi. Yhtiön videomainoksissa on muun muassa kulutettu rahaa vastuuttomasti ja hankittu sukupuolitauti. Pikavippialan huonoa mainetta mainonnan tyyli ei ole M&M:n mukaan ollut omiaan hälventämään. 4Financen Suomen toimintojen toimitusjohtaja Jarkko Turtiainen huomauttaa, että Vivus toimii mainonnastaan huolimatta kunniallisesti. Turtiaisen mukaan Vivus maksaa verot Suomeen ja pyrkii muutenkin toimimaan avoimesti ja vastuullisesti. Yhtiön uuden mainoskampanjan on suunnitellut helsinkiläinen mainostoimisto McCann Helsinki. Mainoskampanjan kilpailutukseen pyydettiin tarjouksia myös muilta mainostoimistoilta, mutta ainoastaan McCann osallistui. Turtiainen pohtii, että syynä voi olla pikavippialan maine. Hänen mukaansa on kuitenkin hyvä, että kilpailutuksen voittanut toimisto on suomalainen. Uudella mainoskampanjalla Vivus haluaa viestiä palvelun järkevyyttä sellaisille ihmisille, jotka eivät vielä käytä Vivuksen pikavippejä. Kampanjalla halutaan tavoittaa erityisesti epätyypillisiä asiakkaita, kuten 30 – 39 -vuotiaita. Vivuksen asiakkaista 41 prosenttia on alle 30-vuotiaita, ja 30 – 39 -vuotiaita on vain puolet tästä määrästä. Vivuksen uudessa mainoskampanjassa neljä viidestä hahmosta on yli kolmekymppisiä. Mainosten hahmot ovat ihmismäisiä eläimiä, joilla on erilaiset luonteet. Turtiainen kertoo M&M:lle, että Vivus aikoo jatkossakin mainostaa aggressiivisesti ja olla yksi pikavippialan suurimmista mainostajista. Mainoskampanjasta tulee hänen mukaansa merkittävä. Vivus on aikaisemminkin ollut M&M:n otsikoissa mainonnan takia. Marraskuun 2013 alussa lehti kertoi, että 4Finance syytti sponsoroimaansa Espoo Blues -jääkiekkojoukkuetta epäreilusta toiminnasta. Taustalla olivat epäselvyydet 4Financen nimikkopelaajan myynnissä. Vivus päätti vetäytyä Blues-pääyhteistyökumppanuudesta kesken kauden. Jarkko Turtiaisen mukaan ratkaisun syynä olivat seuran johdon toimintatapa ja toimintakulttuuri. Turtiainen kertoi M&M:lle, että yhtiö vaatii avoimuutta paitsi omilta toiminnoiltaan, myös yhteistyökumppaneiltaan. Vivus.fi:tä pyörittää 4Finance. Latvialainen yritys toimii 14 eri maassa. Suomessa Vivus tarjoaa 10 – 2010 euron lainoja maksimissaan 30 päiväksi. Ruotsissa Vivus tarjoaa 500-12000 krperinteisempiä pikavippejä. Vivuksen erikoisuutena on uusille asiakkaille tarjottava maksuton ensilaina. Aikaisemmin Vivus tunnettiin Suomessa nimellä SMScredit.

READ  Maksuhäiriöitä kertyy nuorille aikuisille