Vivus uudistaa mainontaansa

Pikavippiyritys Vivus aikoo uudistaa mainontansa ja sloganinsa, kertoo Markkinointi&Mainonta.

Vivus on aikaisemmin mainostanut pikavippejään tavalla, jota M&M kuvaa ronskiksi. Yhtiön videomainoksissa on muun muassa kulutettu rahaa vastuuttomasti ja hankittu sukupuolitauti. Pikavippialan huonoa mainetta mainonnan tyyli ei ole M&M:n mukaan ollut omiaan hälventämään.

4Financen Suomen toimintojen toimitusjohtaja Jarkko Turtiainen huomauttaa, että Vivus toimii mainonnastaan huolimatta kunniallisesti. Turtiaisen mukaan Vivus maksaa verot Suomeen ja pyrkii muutenkin toimimaan avoimesti ja vastuullisesti.

Yhtiön uuden mainoskampanjan on suunnitellut helsinkiläinen mainostoimisto McCann Helsinki. Mainoskampanjan kilpailutukseen pyydettiin tarjouksia myös muilta mainostoimistoilta, mutta ainoastaan McCann osallistui. Turtiainen pohtii, että syynä voi olla pikavippialan maine. Hänen mukaansa on kuitenkin hyvä, että kilpailutuksen voittanut toimisto on suomalainen.

Uudella mainoskampanjalla Vivus haluaa viestiä palvelun järkevyyttä sellaisille ihmisille, jotka eivät vielä käytä Vivuksen pikavippejä. Kampanjalla halutaan tavoittaa erityisesti epätyypillisiä asiakkaita, kuten 30 – 39 -vuotiaita. Vivuksen asiakkaista 41 prosenttia on alle 30-vuotiaita, ja 30 – 39 -vuotiaita on vain puolet tästä määrästä.

Vivuksen uudessa mainoskampanjassa neljä viidestä hahmosta on yli kolmekymppisiä. Mainosten hahmot ovat ihmismäisiä eläimiä, joilla on erilaiset luonteet.

Turtiainen kertoo M&M:lle, että Vivus aikoo jatkossakin mainostaa aggressiivisesti ja olla yksi pikavippialan suurimmista mainostajista. Mainoskampanjasta tulee hänen mukaansa merkittävä.

Vivus on aikaisemminkin ollut M&M:n otsikoissa mainonnan takia. Marraskuun 2013 alussa lehti kertoi, että 4Finance syytti sponsoroimaansa Espoo Blues -jääkiekkojoukkuetta epäreilusta toiminnasta. Taustalla olivat epäselvyydet 4Financen nimikkopelaajan myynnissä.

Vivus päätti vetäytyä Blues-pääyhteistyökumppanuudesta kesken kauden. Jarkko Turtiaisen mukaan ratkaisun syynä olivat seuran johdon toimintatapa ja toimintakulttuuri. Turtiainen kertoi M&M:lle, että yhtiö vaatii avoimuutta paitsi omilta toiminnoiltaan, myös yhteistyökumppaneiltaan.

Vivus.fi:tä pyörittää 4Finance. Latvialainen yritys toimii 14 eri maassa. Suomessa Vivus tarjoaa 10 – 2010 euron lainoja maksimissaan 30 päiväksi. Ruotsissa Vivus tarjoaa 500-12000 krperinteisempiä pikavippejä. Vivuksen erikoisuutena on uusille asiakkaille tarjottava maksuton ensilaina. Aikaisemmin Vivus tunnettiin Suomessa nimellä SMScredit.


Tuoreimpia uutisia sivustoltamme:

Kulutusluottojen runsas kasvu Fivan selvityksen alla

Kuten aiempina vuosina, kulutusluottojen hankkiminen on näyttäytynyt entistä suurempana. Kun tarkastellaan pelkkiä eri luottolaitosten myöntämiä vakuudettomia kulutusluottoja, kanta on noussut pelkästään kesäkuussa jo 12 prosenttiyksikön vuotuiseen kasvuun.

Suomalaisten velkataso noussut ennätyksiin

Suomalaisten velkaantuneisuusaste oli syksyllä 2017 tarkasteltuna liki 128 prosenttia. Luku saadaan suhteuttamalla kotitalouksien lainavelat siihen, millaiset tulot kotitalouksilla on käytettävissään vuoden aikana. Velkaantuneisuusaste on ollut nousussa viimeisten 20 vuoden ajan ja nykyiset lukemat ovatkin uusissa ennätyksissä.

Pikavippi ilman luottotietoja?

Onko olemassa sellaisia pikavippipalveluita, joista on mahdollista saada pikavippi ilman luottotietoja?

Rahaa ei saa suomessa halvalla

Pikaluottojen korkokatto on asetettu säätämään alle 2 000 euron lainojen kohtuuttomia korkoja. Pikavippifirmat ovat kuitenkin tuoneet markkinoille tuotteita, joilla rajaa voi helposti kiertää. Asiaan ottaa kantaa Risto Malin, joka on Talouselämän ja Mainonta&Markkinoinnin toimittaja.

Oikeusministeriö ehdottaa korkokaton laajentamista yli 2000 euron lainoihin

Oikeusministeriö ehdottaa muistiossaan pikavippien korkokattolain laajenemista myös yli 2000 euron vippeihin. Alle 2000 euron luotoille eli pikavipeille, 50%:n korkokatto on ollut voimassa jo vuodesta 2013. Oikeusministeriö ehdottaakin nyt harkittavaksi korkokattoa myös isoille kulutusluotoille, eli yli 2000 euron lainoille. Oikeusministeriössä valmistuneessa arvomuistiossa, pohditaan korkokaton laajentumisen lisäksi muita keinoja puuttua pikavippeihin liittyviin ongelmiin. Esille tulleisiin ongelmiin on puututtu viime ...

Vapaaehtoinen luottokielto

Suomessa luottokieltoa haetaan joko Suomen Asiakastiedolta tai Boisnodelta. Hakija saa käyttöönsä todistuksen siitä, että kyse on vapaaehtoisesta luottokiellosta. Näin kiellon voi tarvittaessa perua. Mikäli kieltoa ei itse poista, säilyy se kaksi vuotta.

Uusi lainamuoto kasvaa nopeasti

Kulutusluottojen ja pikavippien uusi kilpailija on muutaman viime vuoden aikana rantautunut Suomeenkin. Vertaislainaus on lainaamisen muoto, jossa yksityishenkilöt lainaavat toisilleen rahaa välittäjäyrityksen kautta.

Pikalainayhtiö Euroloanin toiminta kasvussa

Euroloan Group on tehnyt suuren rahoitusjärjestelyn, jonka avulla se voi myydä sijoitusyhtiölle 300 miljoonan euron edestä saataviaan. Myynnistä saatavien käyttöpääomien avulla yhtiö voi tavoitella huomattavaa kasvua.

Nuoren velkaongelma voi johtaa syrjäytymiseen

Nuorena kerätyt velat voivat vaikeuttaa elämää pitkälle eteenpäin ja aiheuttaa jopa syrjäytymistä. Nuoret ja velka -tutkimushankkeessa on selvitelty nuorten velkaantumista.

Nuorten brittien velkamäärät kasvussa

Iso-Britannian nuorilla aikuisilla on yhä enemmän pikavippejä ja muita vakuudettomia lainoja. Mirror-lehti kertoo, että velka-asioiden vuoksi apua hakevien 17 - 24 -vuotiaiden määrä nousi kesäkuun loppuun mennessä 21 prosentilla.